HAWAI'I 4

Mandag 19. mars

Denne dagen var jeg stort sett på egenhånd siden de jeg bodde hos var på jobb. Jeg stod opp tidlig og tok bussen til nordsida av øya. Her spiste jeg frokost:

Så tok jeg og rundt 10 andre en båttur noen kilometer utenfor kysten, hvor de tok på oss snorkler og dykkemasker og heiv oss uti et flytende bur. Rundt det svømte en 5-6 sandbar sharks. Veit ikke helt hva de heter på norsk.. Men slik så det hvertfall ut fra innsida.

Vanvittig nervepirrende og spennende, men ingenting galt i litt adrenalin! Det verste var de første minuttene. Jeg var førstemann uti, og jeg liker egentlig ikke snorkling en gang. Så å være alene i et "åpent" bur (var ikke noe glass eller noe) midt ute på havet med digre bølger og masse haier sirklende rundt meg, var skummelt, skal ikke nekte for det.. Etter vi kom oss i land, sovna jeg på stranda en halvtimes tid, før jeg tok bussen tilbake til Honolulu. Skulle egentlig til Pearl Harbor, men alle ekskursjonene var utsolgt, så jeg gadd rett og slett ikke. Tilbake i byen møtte jeg Linda, og vi fikk noen timer på stranda. Klokka 23 på kvelden gikk flyet mot Denver, Colorado. Så da var det tid for skiferie!

Jeg skal definitivt tilbake til Hawai'i. Men O'ahu, spesielt Waikiki beach, er veldig full av turister. Så neste gang vil jeg heller dra til en av de andre øyene.